Tuesday, November 13, 2018

Bemutatkozás

Az édes kicsi Boldizsár elaludt, úgyhogy úgy gondoltam belekezdek a blogolásba. 

 Kosztolányi Anna Róza vagyok,

24 éves, 1 éve boldog házas, egy nagyon cuki kisfiú anyukája.
8 testvérem van és két szerető szülőm. 
Végzett gyógymasszőr, és jelenleg szülésznő hallgató vagyok. 

Egy nagyon meghatározó élmény történt velem 8 éves koromban. Ott lehettem édesanyám 7. szülésénél, és segíthettem neki. Csodálatos élmény volt. Az illatok, a fények, a zene, a halk suttogás és a meghitt hangulat mai napig egy nagyon élénk emlékként maradt meg. 
Ez onnantól kezdve magával ragadott. Nem is volt kérdés, hogy a 8. és a 9. testvérem születésénél is jelen legyek. Az egyik leggyönyörűbb dolog a világon a szülés. 

Amikor elkezdtem szülésznőnek tanulni, minden erőmmel azon voltam, hogy minél több tudást halmozzak fel. Az egyetemi órákon kívül előadásokra jártam, könyveket olvastam és mindig kérdezősködtem, olyan emberektől, akikre felnézek. 
Aztán az egyetem 3. évének az elején, októberben kiderült, hogy babát várok. 
Hihetetlen volt.
A környezetemben sokan tudták, hogy én úgy szeretnék diplomát szerezni, hogy már legalább egyszer megtapasztaltam saját bőrömön a születés csodáját. 
Elmondhatatlan érzés. De komolyan. 
Kívülről lehet nézni és elképzelni, hogy milyen, de nem olyan. 
Ez egy olyan fizikai- lelki- szellemi összjátékon alapuló természeti csoda, aminél nem elég csak a fizikai, csak a lelki vagy csak a szellemi részét figyelni. 
Anyává válni nem könnyű dolog. 
Ezért van az, hogy minden nőnek más a várandóssága, a terhessége, a szülése és a gyermekágya is. 
Soha nem szabad összehasonlítanunk magunkat másokkal. 
Én én vagyok és senki más nem tud helyettem én lenni.
Ez a szülésnél nagyon így van.
Jobb esetben ott vannak körülöttünk a segítőink, akik mindent megtesznek, hogy könnyítsenek a dolgon és ez nagyon fontos.
A segítő kiválasztása a szüléshez a legfontosabb feladat. 
Érezd magad biztonságban mellette. Értse, hogy mit szeretnél, kis jelekből is érzékelje, hogy mennyire legyen jelen. 
Mindenki találja meg a számára legmegfelelőbb embert. 
Igen, talán ezzel szeretném kezdeni a blog írást. 
Mert ez az, amit a szülés után leginkább éreztem, 
bárhol,
bármikor,
bár hányszor lehet csodálatos szülés élményed, ha olyan emberek vesznek körül, akiket szeretsz, akikben bízol és akik tudják, hogy neked mi a jó, akkor is, ha te nem mondasz semmit. 

Remélem szívesen olvassátok, majd az írásaimat.





2 comments: